אתגר אמיתי הוא לנסות ולעורר מוטיבציה ללמידה. משחק הוא דרך ידועה ומוכרת ליצור חוויית זרימה אופטימלית (על פי מרכיבי תיאורית ה-flow). טכנולוגיות המחשב יכולות למקסם את מרכיבי המוטיבציה האישית והבין-אישית בכל הקשור לפעילות משחקית לימודית. בקורס "פיתוח משחקים לימודיים מתוקשבים" אנו עושים קישור מתמיד בין משחק ללמידה, על אף שלפי פיאג'ה ראויה ההבחנה בין השניים.
בימים אלה אני עסוקה בהערכת משחקים לימודיים על פי מודלים קיימים. המטלה שהוטלה עלי היתה לנתח משחק לימודי טוב, שאינו מתחומי השפה או החשבון (תחומים בהם עוסקים רוב המשחקים הידועים). הכוונה היא, שבתום הקורס אפתח משחק לימודי טוב גם בעצמי. לא פשוט.
מעריב nrg מאתמול מבשר במדור הטכנולוגיה על פיתוח של משחקים לימודיים ספציפיים לילדים בארה"ב. למשל, משחק בביולוגיה המיועד לילדים בחטיבת ביניים ותיכון, שהמטרה בו היא להציל מטופל מזיהום בקטריאלי. במקביל, צוברים השחקנים ידע על ביולוגיה תאית ומדע המולקולות. הבנתי מהכתוב, שמי שפיתח את המשחק חבר באיגוד המדענים של ארצות הברית, כלומר מומחה תוכן. אין ספק, שאם הילדים ישחקו במשחקים לימודיים טובים "תהיה לכך השלכה משמעותית על למידה בסביבה רשמית ובלתי רשמית". לשם כך, גם מומחי התוכן – המורים בתחומי הדעת השונים – צריכים להבין שמשחקים איכותיים יכולים להיות מרכיב חשוב מאוד בחינוך. פיתוח משחק טוב דורש השקעת משאבים רצינית. בעידן הלומדות ה"סגורות" של שנות ה-90' היו חברות ישראליות שמצאו כדאיות כלכלית בפיתוח משחקים מקוריים בעברית, שנמכרו על גבי דיסקים. נכון, שמיטב המוחות עסקו בהעתקה צריבה ושאר ענייני הפרת זכויות, ובכל זאת, משחקים חדשים יצאו לאור חדשות לבקרים. נדמה לי, שעם השתלטות האינטרנט על חיינו בא הקץ על הפיתוח הישראלי המקורי של משחקים. עכשיו הכדור צריך לעבור מהחברות המסחריות אל האמונים על הפדגוגיה. אלו צריכים להבין ולהשתכנע כי משחק חיוני ללמידה. אם תבשיל בהם ההכרה אולי תצא מהם הבשורה.
בימים אלה אני עסוקה בהערכת משחקים לימודיים על פי מודלים קיימים. המטלה שהוטלה עלי היתה לנתח משחק לימודי טוב, שאינו מתחומי השפה או החשבון (תחומים בהם עוסקים רוב המשחקים הידועים). הכוונה היא, שבתום הקורס אפתח משחק לימודי טוב גם בעצמי. לא פשוט.
מעריב nrg מאתמול מבשר במדור הטכנולוגיה על פיתוח של משחקים לימודיים ספציפיים לילדים בארה"ב. למשל, משחק בביולוגיה המיועד לילדים בחטיבת ביניים ותיכון, שהמטרה בו היא להציל מטופל מזיהום בקטריאלי. במקביל, צוברים השחקנים ידע על ביולוגיה תאית ומדע המולקולות. הבנתי מהכתוב, שמי שפיתח את המשחק חבר באיגוד המדענים של ארצות הברית, כלומר מומחה תוכן. אין ספק, שאם הילדים ישחקו במשחקים לימודיים טובים "תהיה לכך השלכה משמעותית על למידה בסביבה רשמית ובלתי רשמית". לשם כך, גם מומחי התוכן – המורים בתחומי הדעת השונים – צריכים להבין שמשחקים איכותיים יכולים להיות מרכיב חשוב מאוד בחינוך. פיתוח משחק טוב דורש השקעת משאבים רצינית. בעידן הלומדות ה"סגורות" של שנות ה-90' היו חברות ישראליות שמצאו כדאיות כלכלית בפיתוח משחקים מקוריים בעברית, שנמכרו על גבי דיסקים. נכון, שמיטב המוחות עסקו בהעתקה צריבה ושאר ענייני הפרת זכויות, ובכל זאת, משחקים חדשים יצאו לאור חדשות לבקרים. נדמה לי, שעם השתלטות האינטרנט על חיינו בא הקץ על הפיתוח הישראלי המקורי של משחקים. עכשיו הכדור צריך לעבור מהחברות המסחריות אל האמונים על הפדגוגיה. אלו צריכים להבין ולהשתכנע כי משחק חיוני ללמידה. אם תבשיל בהם ההכרה אולי תצא מהם הבשורה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה