"האדם הלומד בעידן הטכנולוגי" - זו כותרת הכנס השנתי הנערך על ידי מרכז צ'ייס לטכנולוגיות למידה של האוניברסיטה הפתוחה. הכנס הקרוב יערך ב-10 בפברואר 2010. ההרשמה לכנס החלה וניתן להתרשם מתוכניתו העשירה.
במעט הכנסים המקצועיים בהם השתתפתי עד היום (3 סה"כ), כמו גם בחלק מהקורסים בהם למדתי, התרשמתי שמערכות החינוך טרם גמרו להתרגש מעצם שילוב הטכנולוגיות בהוראה-למידה. הרבה מן המחקרים עסקו בעמדותיהם של הלומדים או מנחי הלמידה המתוקשבת, בחנו את ההבדל בין הישגי לומדים באמצעות הטכנולוגיה לעומת הלומדים בלמידה מסורתית פנים אל פנים. נראה היה, שנקודת המוצא מניחה שזה לא מובן מאליו להשתמש בטכנולוגיה בחינוך, ומכאן שרבים מהמחקרים עסקו בהתרגשות בעצם החדשנות. פחות מדי דובר על איך עושים את זה. פחות מדי דוגמאות יישומיות מגוונות לשילוב משמעותי של טכנולוגיה בחינוך.
והנה, מרפרוף בתכנית הכנס הקרוב, נראה שתחום התקשוב בחינוך צעד צעד משמעותי קדימה. מושבי הכנס השונים על נושאיהם המגוונים מזמנים מפגש עם כלים טכנולוגים חדשים ולקחי הטמעות מעשיות של חדשנות. לא עוד דיבורים תיאורטיים על פוטנציאל, אלא פריסת קשת של אפשרויות, מגרות לאימוץ. עכשיו רק נותר לחכות ולראות אם תחת הכותרות היפות מסתתר גם תוכן אמיתי ומענין.
באמת התקשוב הוא חלק מחיינו וצריך להפסיק ולהתפעל מן הטכנולוגיה.
השבמחקצריך לעשות את העבודה בשקט, כלומר, לתת מטלות ולהתייחס ללתקשוב כלמחברת וספר של העידן המודרני.
אבחנותייך מדוייקות