(פורום רומאנום = מרכז רומא העתיקה. פורום אמנויות = זה שקם השבוע).
באחת מרשומותי הקודמות הבטחתי לדווח אודות פיתוח האתר הבית ספרי עליו אני אמונה (www.artschool.co.il). זה תהליך מרתק – גם מהבחינה האירגונית, אך בהחלט גם מהבחינה המקצועית/טכנולוגית/תקשובית.
אחרי תהליך לא פשוט, הורחב מעגל בעלי ההרשאה להעלאת תכנים לאתר. בכך הוגשם אחד היעדים הבסיסיים. הדבר מאפשר הרחבת התכנים, עדכונם התכוף והדינאמי וגם את תחושת השייכות והרלבנטיות של האתר לקהילה כולה.
בימים אלה נפתחה אופציה לניהול פורומים לימודיים באתר. כיוון שכבר כתבתי בעבר בהקשר בניית האתר כי "סוף מעשה במחשבה תחילה", גם לפתיחת הפורומים התקיימה הכנה עם אנשי הצוות הרלבנטיים.
בהנחייתי את ציבור המורים נעזרתי במאמרה של ד"ר גילה קורץ אודות הנחיית קבוצת לימוד מקוונת. אני מקווה שפיתוח המודעות והנחלת הכללים לשיח המקוון יהפכו את הפורומים מראשיתם למועילים למטרותיהם.
אני מרגישה שפתיחת הפורומים הגיעה במועדה: לאחר חודשים של תקשורת חד כיוונית בצורת הודעות מהמורים לתלמידים ולהוריהם, הורגש כבר 'צמא' של כל השותפים באירגון – מורים ותלמידים כאחד לנהל דרך האתר הבית ספרי גם אינטראקציה דו כיוונית.
ישנן עדיין סוגיות טכניות שלא באו לידי פתרון עם החברה בונת האתר (כמו אירגון ההודעות בפורום, שלטעמי לא די מבהיר את מידרג התגובות; העדר האפשרות של תלמיד למחוק או לתקן את הודעתו שלו ועוד). על אף החסרונות הללו ואחרים, הפורומים יצאו לדרך ויהיה מעניין לעקוב אחר התפתחותם.
אחרי תהליך לא פשוט, הורחב מעגל בעלי ההרשאה להעלאת תכנים לאתר. בכך הוגשם אחד היעדים הבסיסיים. הדבר מאפשר הרחבת התכנים, עדכונם התכוף והדינאמי וגם את תחושת השייכות והרלבנטיות של האתר לקהילה כולה.
בימים אלה נפתחה אופציה לניהול פורומים לימודיים באתר. כיוון שכבר כתבתי בעבר בהקשר בניית האתר כי "סוף מעשה במחשבה תחילה", גם לפתיחת הפורומים התקיימה הכנה עם אנשי הצוות הרלבנטיים.
בהנחייתי את ציבור המורים נעזרתי במאמרה של ד"ר גילה קורץ אודות הנחיית קבוצת לימוד מקוונת. אני מקווה שפיתוח המודעות והנחלת הכללים לשיח המקוון יהפכו את הפורומים מראשיתם למועילים למטרותיהם.
אני מרגישה שפתיחת הפורומים הגיעה במועדה: לאחר חודשים של תקשורת חד כיוונית בצורת הודעות מהמורים לתלמידים ולהוריהם, הורגש כבר 'צמא' של כל השותפים באירגון – מורים ותלמידים כאחד לנהל דרך האתר הבית ספרי גם אינטראקציה דו כיוונית.
ישנן עדיין סוגיות טכניות שלא באו לידי פתרון עם החברה בונת האתר (כמו אירגון ההודעות בפורום, שלטעמי לא די מבהיר את מידרג התגובות; העדר האפשרות של תלמיד למחוק או לתקן את הודעתו שלו ועוד). על אף החסרונות הללו ואחרים, הפורומים יצאו לדרך ויהיה מעניין לעקוב אחר התפתחותם.
ואולי הם יהיו מקום מרכזי כמו הפורום הרומאי. "גם אמנויות - אימפריה!"
איפה אני יכולה למצוא את המאמר המלא שהיזכרת?
השבמחקאת יכולה לשלוח לי קישור?
דנה,
השבמחקהנה הקישור למאמר של ד"ר קורץ כפי שהיזכרתי ברשומה למעלה:
http://www.biu.ac.il/bar-e-learn/discussiongroup.doc